Методична робота з педагогами

Семінар – практикум  з питань

«Українське мовне середовище як важлива складова патріотичного виховання»

🔷 Мета:активізувати роботу педагогів щодо створення українського мовного середовища в закладі дошкільної освіти як умови формування патріотичних почуттів у дітей; удосконалити професійну майстерність вихователів через практичні форми роботи.

 🔷 План проведення:

Організаційний момент.

1.Вправа «Українське слово, яке мене надихає» (кожен учасник називає слово-символ, пов’язане з Україною).

Теоретичний вступ (коротко, 5–7 хв.)

1.Мова як основа національної ідентичності.

2.Виховання любові до рідного слова з раннього дитинства.

3.Роль педагога у формуванні українськомовного середовища в ЗДО.

 Практичний блок.

1. Вправа «Живе слово у грі»

– Демонстрація інтегрованих мовленнєво-патріотичних ігор («Скажи лагідно», «Символи України», «Добре слово»).

– Обговорення, як через гру формувати любов до рідної мови.

2. Майстер-клас «Куточок українського слова»

– Оформлення осередку у групі: народні прислів’я, абетка, мовленнєві завдання, народна символіка.

– Ідеї для батьківських куточків: «Говорімо українською вдома».

3. Робота в групах: «Як створити мовне середовище у ЗДО?»

– Розподіл на команди.

– Завдання: скласти міні-план дій для групи (оформлення, словесні ігри, мовленнєві хвилинки, комунікація з батьками).

– Презентація напрацьованих ідей.

 Презентація або відео «Сила українського слова».

 Для ознайомлення

🪶 Мова як основа національної ідентичності

Мова — це не просто засіб спілкування. Вона є душею народу, його історією, культурою, світоглядом. Через мову народ передає з покоління в покоління свої традиції, пісні, казки, прислів’я — усе те, що формує національну пам’ять і самосвідомість.Саме мова об’єднує людей у спільноту, дає відчуття приналежності до свого народу. Коли ми говоримо рідною мовою — ми утверджуємо себе як українці, як нація з унікальною культурою та цінностями.Для дитини рідне слово — це перша ниточка до Батьківщини. Воно пробуджує любов до мами, до рідного дому, до України. Тому виховання любові до українського слова — це не лише мовленнєвий розвиток, а й важлива складова патріотичного виховання.Педагог має особливу місію — створити українськомовне середовище, де дитина чує, відчуває і природно сприймає красу української мови. Саме у ЗДО закладаються перші основи мовної культури, формуються звички ввічливого, доброзичливого спілкування, любов до рідного слова.Варто пам’ятати слова Василя Сухомлинського:

«Мова — це найтонший дотик до серця дитини».

Тож зберігаючи, розвиваючи й поширюючи українське слово, ми виховуємо покоління, яке любитиме і берегтиме свою державу.

 

    Немає коментарів:

    Дописати коментар